Välkommen

En enda salig röra
tisdag 25 januari 2011 , 21:00

Idag blev det lite gott och blandat med Räppar. Hade tänkt försöka dressyra lite fast vi red ut (antagligen påverkad av Julias dressyrtävlingsprat på sistone, haha). Men det gick inget vidare, jag hade en överenergisk häst som knappt gick att hålla. Jag kände mig som ett stort frågetecken och vad kunde man då annat än låta pojken springa av sig? Helt förunderligt att han ännu lade i en högre växel när man trodde han gick i full fart. Och att få stopp på honom sen? Nåja, får helt enkelt ta och försöka rida något vettigare någon annan dag, idag behövde vi tydligen busa av oss. Lite tempoväxlingar klämde vi nog in, finslipade galoppfattningarna lite :)

Nu står killarna inne i stallet och väntar på lite kvällshö, och havre som jag köpte igår när jag var och hämtade hö! Det var så roligt att se hästarnas miner när de upptäckte vad som fanns i krubborna ;)

Och för att göra det här inlägget riktigt romsigt vill jag tillägga: Jag vill köpa ny sadel nyt heti genast. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Fler bilder:
http://www.newrider.com/forum/showthread.php?t=213019

Etiketter:



1 kommentarer:

Anonymous tilda

åh, den sadeln såg skön ut. superfin blogg!

26 januari 2011 kl. 21:33

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg