Välkommen

Vintersolskens ridtur
lördag 11 december 2010 , 15:42

Min första ridtur med solsken sedan det kom snö inträffade idag. Räppar och jag for på en timmes "lunk" kan man väl säga. Vi galopperade långa sträckor i långsam fart mest, det kändes riktigt bra och hans eget "håll igång" har blivit mycket bättre. Tidigare har man fått sitta och driva och hålla igång galoppen men idag flöt han på riktigt skönt. Jag satt också mest ner i galoppen, vilket jag sällan gör av någon anledning. Rider ju nästan bara i terräng så det har liksom blivit så. Jag har i alla fall bestämt mig för att ta tag i det igen, jag vet att jag egentligen har en rätt okej sits i galopp, den har bara rostat lite ;)
Hursomhelst blev Räppar ganska svettig idag, så jag fick paketera in honom i en massa täcken när jag förde ut honom, här är nästan härliga -20 grader igen...

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg