Välkommen

Veckans tema - säkerhetsvästar
måndag 13 december 2010 , 22:52

Kan börja med att säga att jag inte håller med Hanna *Surprise* :D
Jag rider 99% av tiden med säkerhets väst, oberonde om vad jag gör. Varför lämar jag bort den ibland då? Jo, om någon fotar då jag rider så kan jag vara utan(väldigt dummt) och ibalnd då jag ra bråttom så händer det att jag märker först efter ha ridit en liten stund att jag inte har någon väst. Eftersom jag de gångerna har bråttom hämtar jag den inte och för att vara på den säkra sidan bestämmer jag mig alltid att ta det lugnt när jag är utan väst. Men har jag inte bråttom och jag märker att jag inte har någon väst, så hämtar jag den!
Säkerhets västen stör mig inte alls i min ridning! Jag tycker att den till och med ger stöd. Svankar mindre i ryggen då jag har den, så känns det allmänt stadigare. Antar att det är en vanesak.  Knepet att vänja sig med säkerhets väst (har inte alltid varit en självklarhet för mig) är att ha en bekväm en.
En sånhär har jag:
Bilden är lånad från http://grand-prix.se

Den är ful som stryk, men bekväm som bara attan! :D
Visste du att man ska ha säkerhetsvästen så nära kroppen som möjligt?

Dissar verklign säkerhetsvästar som består av bara 2-4 bitar, de är verkligen obekväma :S

Sen kan jag glädja er som inte gillar att ha väst alls att de har uppfunnit en väst som fylls med luft då man ramlar av. Så den borde ju inte störa, eftersom det i princip bara är lite tyg. Läs mer här!





Det är dummt att inte använda säkerhetsväst!
Man kan undvika massor med onödiga skador. Har du världens snällaste häst som alldrig skulle göra något? Tänk på att man kan tappa balansen och falla av, fastän hästen är hur snäll som helst. Råkar du då ramla av på en bom eller sten så kan säkerhetsvästen rädda dig från att bryta ryggraden.

Etiketter: ,



3 kommentarer:

Anonymous thesswester - inte som alla andra

sv: tack så mycket! :D

13 december 2010 kl. 23:30

 
Anonymous jessica

hihi ja! :)
jo jag vet, det är jobbigt ibland, men fortfarande så himla roligt! :D

14 december 2010 kl. 10:44

 
Anonymous Fotograf Nathalie Agnekil

Tack så väldigt mycket!

15 december 2010 kl. 07:59

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg