Välkommen

Tjoho! :D
torsdag 23 december 2010 , 19:47

Härliga jul lov, härliga uteritter, långa ridpass ute i ljuste, körturer, tolkning och bäst av allt, ingen mörkeridnin på nästan två veckor!. Allt det jag tänkt göra på jul lovet med Leroy.Fastän det har varit svinkalt idag så var jag 100 % inställd på att ta en barbackatur genom byn (och använda bjällrorna). Typ en timme förrän jag for till stallet så ringer stallägaren och säger att Leroys njur problem har blivit värre, att han nu får gå på pencilin kur och att jag hälst inte ska rida honom på ett tag. Blev ju förståss orolig för Leroy, men vet att det är ingen fara eftersom vi är medvetna om problemet, men samtidigr också väldigt besviken. Jag har knappt haft tid att rida de senaste veckorna och hade tänkt ta igen det nu.

På vägen till stallet for jag och köpte några stora, fina, röda juläpplen. Dessutom har jag torkar rågbröd, som jag också tog med. Det märktes nog på Leroy att det inte var som det skulle. Kände på ländryggen och det var helt klart sjuk, så jag satte på lite värmande liniment. Får ju hoppas att han blir bra snart så att han slipper ha sjukt.

Eftersom jag är sån som försöker se möjligheterna i ett problem istället för att fokusera på problemet, så kom jag på att det här är ett fint tillfälle för mig att träna på markarbetet. Har varit lite lat med det på sistone. Ska jobba vidare med andra leken och ha som mål att börja med den tredje leken. Har haft lite problem med att hålla Leroy fokuserad eftersom vi mest övat i stallgången (där det finns mat) efter ett ridpass då det dessutom varit mörkt ute, alltså har inte velar gå ut därför. Men nu har jag ingenting att skylla på, så det är bara att ta sig i örat och gå ut. Måste förståss se till att Leroy har varmt om ryggen. Hoppas ni har bättre tur än mig!

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg