Välkommen

The silence is over
söndag 19 december 2010 , 12:43

Efter att helt oförvarnat hållit tyst en hel vecka är jag tillbaka. Vi har haft "den veckan", provveckan, med prov varannan dag så bloggen har blivit lidande. Hästlivet har trots det flutit på så jag tänkte sammanfatta min vecka. Får ju jämföra med programmet som jag lade upp tidigare och se hur mycket som började stämma.

Måndag Jag som hade klagat att jag inte har någon upplyst ridplan löste det med gårdslampa och hage :) Blev barbackaridning med uppvärmning i terräng och lite dressyr i hagen. Räppar var fin och gick mycket bättre att rida allt från helt vanliga volter till serpentiner osv. En avramling hann jag också med, min balans är inte vad den har varit.

Tisdag Tog en kort tur med Räppar i terräng. Inget speciellt med den ritten. Bra gick det i alla fall. Jag bestämde mig för att varje dag som jag är i stallet och gör något med hästarna ska jag ägna åtminstone 10 minuter åt Romek också.

Onsdag Longerade båda hästarna. Räppar börjar bli riktigt duktig på att fatta galopp när man longerar nu. I början gick det inte alls att longera honom, han bara rusade och bockade men nu går det riktigt fint. Romek hade energi som bara den och ville knappt stanna när han fick galoppera, men blev till slut helt trött och svettig. Åtminstone fick han springa av sig.

Lördag For jag och Räppar på en timmes runda. Vi körde uthållighet och galopperade långsamt men nästan hela sträckan. Riktigt duktig var han. Galoppen har fått en mycket bättre "håll i gång".

Vad jag ska göra idag återstår att se.
I helgen har jag också köpt nya vinterridstövlar, Mountain horse Rimfrost rider, men jag har inte hunnit provrida dem ännu. Har också fått hem ett paket från Hööks men presenterar innehållet sedan då jag hämtat ut det från posten :) Nu måste jag skynda iväg och rida för enligt foreca går solen ner redan 14:47 idag, dagen är bara ca 4 h och 30 min lång. Usch för mörker!

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg