Välkommen

Mountain horse och söndagsridtur
söndag 19 december 2010 , 18:51

Måste börja med att hissa mina nya vinterridstövlar från Mountain horse! Har ridit i dem för första gången idag. De höll värmen riktigt bra, utmärkt dag att testa eftersom vi hade -16 grader och iskall vind. Jag som aldrig haft ridstövlar tidigare är lite ovan, men jag tyckte att de gav bra stöd och var superbekväma. Så som första intryck var de helt underbara! Inte så farligt dyra heller, 130 euro :)

Mountain Horse, Rimfrost Rider


Dagens ridtur blev nog av trots det ovannämnda iskalla vädret. Vi började i terräng ganska fantasilöst och helt utan planer på något speciellt. Red bara omkring i alla gångarter. När vi kom tillbaks till gården fick jag mitt i allt lust att hoppa så jag satte fram ett rättuppstående på ca 50 cm. Vi hoppade några gånger och Räppar bokstavligt flög, jag är så stolt! Vi kan bli hur bra som helst på detta :)
Jag hade helt fel om min lilla ponny. Han kan hoppa. Han är inte lat. Och han är hur duktig, pigg och till och med enivs och stark ibland. Intressant. Och härligt!

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg