Välkommen

Markarbete
onsdag 29 december 2010 , 23:30

Var till stallet idag och tittade till min sjukling, som är på bättrings väg :) Rycktade honom först riktigt ordentligt och började sen med "The friendly game". Först med händerna - inga problem här. Sen med repet. Han har alldrig brytt sig i det, men kunde ju inte vara annat än stolt när jag kunde hoppa omkring, kring honom, med repet och veva det över mitt, och hans, huvud och han bryr sig inte desto mer.
Gick sen vidare till "The Porcupine Game", det har börjat funka riktigt bra för oss. Ibörjan så hade jag lite problem med att flytta framdlene på honom, men nu hiffat och det går bra för det mesta. Har nu som nästa mål att få honom att gå undan för ett mindre tryck.
© Julia Östman
I fabruari -10, hos Hanna

Men lite problem har jag nog... Det känns som om Leroy inte helt vill slappna av när jag är framme vid huvudet, han är lite spänd. Sen när jag går till bakdelen så försvinner all fokus och han smakar på allt han kommer åt. Dessutom finns det alltid havrehinkar i stallgången, och dem vet Leroy om... Så vet inte riktigt vad jag ska göra så han inte tappar fokus. Någon som har några idéer..? Lämna isåfall gärna en kommentar, det skulle vara till stor hjälp!
Sen kom stallägaren så han "rev av" bakskorna på leroy och kortade bakhovarna och "skar upp" strålen. Leroys stråle har sjunkt in ganska mycket... Stallägaren menar att det är helt normalt för gamla hästar att strålen sjunker in när det är kallt. Någon som vet någonting om detta eller hört något likanande? Lämna gärna en kommetar isåfall! :)
Eftersom jag ändå inte kan rida Leroy för tillfället så får han gå barfota ett par dagar. Det är ju inte heller speciellt halt, så är Leroy inte så aktiv i hagen, så antagligen hålls han på benen. Sen sa stallägaren att jag skulle sätta tjära på Leroys hovar, de började bli lte torra
Jag kan ju påminna er om att det går nu att följa vår blogg med Bloglovin.

(Har du inte ett konto? Då kan jag berätta att det är super enkelt att fixa ett. Det är bra att ange din e-mail och ett lösenord, sen får du ett e-mail med en länk för att aktivera ditt konto. Det tar högst 5 minuter och det är lätta att följa alla dina favoritbloggar med hjälp av Bloglovin! :)

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg