Välkommen

Favorithästar del 2
måndag 27 december 2010 , 10:27

En annan häst som har varit viktig för mig genom tiderna är Johannes. Johannes var en halvblodsvalack som redan började bli till åren. Jag minns att han var enorm! Han var välskolad och väldigt härlig att rida. Allra duktigast var han på att hoppa. Alla de längre hunna ryttarna älskade att rida honom och om jag inte minns fel hade han någonslags karriär bakom sig som tävlingshäst, men jag är inte säker.

Johannes stod på ridskolan under samma tider som Sonja ungefär. Först så noterade jag inget speciellt med honom, men senare fick han ont i ryggen och någonting gjorde att jag lade märke till honom. Han blev ju nog i bättre skick sen, men det slutade ändå med att han såldes. 

Ett tag var även Johannes min sköthäst och under ett ridläger red jag honom rätt så mycket. Han var väldigt känslig och vig trots att han är så stor och jag lärde mig en hel del om att kontrollera hästen utan att ta i med kraft (som man fick göra med Sonja). Allra mest lärde Johannes mig om hoppning, för han var så duktig på det, och han var första hästen som jag hoppade lite högre med. Han hade världens härligaste gunghästgalopp vilket gjorde honom till en underbar barbackahäst.




Stor häst och liten Hanna

Fortsättning följer...

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg