Välkommen

Det ena och det andra
söndag 12 december 2010 , 19:32

Det har varit skitkallt här idag, verkligen. Jag har hållit ridlektion och det gick helt bra. Vi for på en uteritt och jag får vara lika stolt över hur snäll Räppar är varje gång.
Nu på kvällen har jag longerat både Räppar och Romek lite. Med Romek känns det som om det skulle bli värre för varje gång jag försöker göra något med honom, han blir så uppstressad av allting. Mot slutet gick det ändå helt okej, men allt bråk i början förstörde nog ändå lite. Får fortsätta kämpa med det alltså.
Räppar var helt duktig. Han lyckades göra en riktigt fin bugning också, så jag får ju nog vara nöjd!

Från en sak till en annan, tänkte visa hur min "ridplanering" kan se ut. Den ändrar förstås, men den blir i stil med denna i alla fall. Som ni ser är det mest terräng som gäller, men det beror på att jag varken har tillgång till ridplan eller ridhus. Det närmaste jag kommer ridplan är hagen.

Måndag: Dressyr barbacka. Träna på ridning utan träns. Uppvärmning i terräng.
Tisdag: Terräng. Tempoväxlingar.
Onsdag: Terräng.
Torsdag: Ledig / Trickträning
Fredag: Terräng. Långlänk med lagom fart (uthållighet)
Lördag: Hoppning / löshoppning
Söndag: Ridlektion

(Blogspot hade inte lust att ladda upp någon bild här)

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg