Välkommen

Dagens ridtur
onsdag 8 december 2010 , 20:36

Jag har varit supertrött hela dagen och trodde aldrig att jag skulle orka göra någonting vettigt i stallet idag. Men konstigt nog så orkar man alltid det. Efter att ha städat stallet for jag och Räppar på en ridtur. Min pannlampa slocknade när vi var på en mörk väg vilket var smått otrevligt, men det gick bra i alla fall. Överlag tycker jag att det går helt bra att rida i mörker, hästen koncentrerar sig bättre när störande saker i omgivningen inte syns.
Vi övade galopplyft och tempoväxlingar mest, höll en ganska lugn men vägvinnande fart hela rutten. Det märks en otrolig skillnad i tiden det tar att rida en tur nu när man jämför med hur Räppar är när han har skor och hur han var innan. Nu tar en tur som tidigare tog en timme endast ungefär 45 minuter.
Det gick helt okej idag, tycker att det gått så bra så många dagar nu. Räppar var pigg och framåt, som vanligt, får jag väl till och med påstå nuförtiden.


Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg