Välkommen

Dagens ridpass
torsdag 30 december 2010 , 21:15

Idag for jag och Räppar ut på en riktigt skön tur. Jag är lite mörkrädd men idag trotsade vi det och red en bit genom mörk skog i alla fall, vilket vi måste för att komma till den upplysta vägen en bit bort. Räppar hade bråttom och ville bara springa hela tiden, man kan väl nästan säga att han var het. Det har inte hänt många gånger förut! Vi galopperade ganska långa sträckor i lugnt tempo och travade på däremellan. Jag har äntligen lyckats hitta en bra balans när jag sitter ner i galoppen. Jag har galopperat i fältsits så mycket att jag nästan glömt hur man sitter ner.
Vi försökte oss också på lite dressyrande, bågar över vägen och så. När vi kom hem skrittade vi några minuter i djupsnö. Vi var väl ute ungefär en timme.

Trots att jag inte skrivit om någon ridning så har vi ju pysslat på nästan varje dag, så här kommer en kortversion av veckan som gått...
Måndag: Terrängtur. Tempoväxlingar och mest bara full fart. Räppar hade massor av energi som han fick springa av sig.
Tisdag: Ridlektion för en liten fyraårig tjej. Bra gympa för Räppar att få gå en timme i lite djupare snö. Både tjejen och hästen var duktiga!
Onsdag: Gick ut på ca en timmes promenad.



Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Emilie

fin blogg^^

30 december 2010 kl. 23:33

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg